Monday, August 12, 2013

August 12, 2013

20 Marzo 1894


Mamma carissima

Ieri ti ho scritto una cartolina per prometterti una lettera.  Ora la lettera arriva...oh se arriva e sara tanto lunga che non so se potrai leggerla tutta d’un fiato.

Dunque prima di lasciare Palo Alto ho pensato di andare a far una gita al Lick Observatory, che si trova ad una settantina di chilometri da Palo Alto.

Sono partito venerdi sera alle 8 1/2 da Palo Alto, io e la mia bicicletta in ottimo stato.  La strada era bellissima e ben illuminata da una luna quasi piena, i cui raggi si irradiavano in un’atmosfera purificata da un fortissimo vento che soffiava alle mie spalle.

August 12, 2013

Mother dearest,
Yesterday I wrote you a postcard promising you a letter.   And now the letter arrives...or if it arrives it may be so long that you can’t read it all at once.

Well, before leaving Palo Alto I thought to make a trip to see Lick Observatory which is about seventy kilometers from Palo Alto.

I left Friday around 8:30 from Palo Alto, my bicycle and I in fine form.  The road was beautiful and well lit by a moon that was almost full whose rays radiated in an atmosphere purified by a strong wind that blew at my shoulders.

No comments:

Post a Comment